>

Sapa peminat sushi?,,,,,yang aku tahu….mak yong LIEYA LATIFF mmg hantu sushi…….aku? hu hu hu….mmg tak kenan dek tekak ler…….

tp yang nie….saja2 gatal tekak kengkonon nak try….b4 nie sebenarnya pernah try gark…tahu nak mmg tak serasi ngan tekak melayu aku….tp ntah camne…..time nie….laling hubby aku pun dok menggoda suruh try…..walaupun dah tahu keputusannya…tetap gatal tangan pergi ambil sepaket……btw…beli kat JJ Tebrau.

Dlm kereta aku menerai….batrice kemain suka ngan kuning2 tu…pulutnyer dia tinggalkan…..telur ikan tu jer yang di kasi perabih.

Yang aku nie plak….kengkonon nak try…..letak ler soy sauce dia…letak wasabi dia…..pergh…kemain lagi menekan plastik wasabi…..cun jer aku letak atas sushi salmon tu…cam tepek sos cili McDonald….sekali masuk mulut…….tutup mulut…gigit wasabi tu………….terussss……..giler rasa semacam punya PEDAS…..cam dia burst dalam mulut aku…tak tertelan ko…….kelam kabut aku cari tisu nak keluarkan balik sushi tu dari dlm mulut….fuh….terbakar rasa mulut aku nie…….siap rasa luka hah kat atas lelangit…perhg…….giler arrr…tak aku sangka wasabi tu giler pedas camtu….tu bukan pedas lagi…aku pun tak reti nak describe rasa dia camner…..tp mmg bisa buat mulut ko terbakar ler…….

“Wasabi is a root vegetable that is grated into a green paste. In supermarkets, wasabi is widely available as a paste or in powder form. Wasabi powder has to be mixed with water to become a paste. Wasabi has a strong, hot flavour which dissipates within a few seconds and leaves no burning aftertaste in one’s mouth.”