>wah…memasing teruja erk ngan entry KEMPUNAN aku tu……..ada yang minta RESEPI UDANG SOS TIRAM tu….wokeh2…i tunaikan…walaupun udang tu belum lagi menjadi UDANG SOS TIRAM utk juadah buka puasa hari nie.

Sorry erk….bab2 resepi nie aku failed sikit nak bagi tahu jumlah bahan2nya tu…..main masuk and agak2 jer pun…

Bahan2 :

Udang
Lada Besar – di hiris
Bawang Besar – di mayang
Bawang putih – di mayang
Tomata – potong 4 or 6
Sos Tiram
Garam + Perasa (Ajinomoto)
Air

Cara2 :
1) Goreng udang dulu.
2) Tumis lada, bawang merah & bawang putih.  Masukkan sos tiram. Tambah sikit air utk jadikan kuah.
3) Pastu masukkan udang yang dah di goreng tu.  biarkan beh kurang 3-4 minit….baru masukkan tomata yang dah potong2 tu……tambah ler garam & ajinomoto utk rasa.

and taraaaa………..

maka terhasil lah UDANG masak SOS TIRAM….senang jer kan….