>

Sampai sumer dah siap kan……so, buat apa lagi……buat bodo jer lah…!!! ha ha ha ha ha …….kureng asam tul kan menantu hantu yg sorang nie…………..hepp!!! Zana tolong apa……..tolong susun pinggan mangkuk segala bagai tu………

Tina (my biras) pun dah sampai ngan si budak tembam soffiyya…geram nengok anak dara tu berbaju kurung hijau………cam anak jopun…….yg sorang nie betul2 mengikut Tok Ali dia …….

*** senget2 muka si soffiyya awak buat yerk Batrice. Nak cium punya pasal ***

Anak dara nie……..b4 turun kereta…..kasi pujuk2 sikit…puji2 sikit….baru ler nak sarung balik tudung dia tu…….tu tudung ct yang beli ngan Kak Ai…coz’ ala2 pendek kan….jadi hak milik si kecik tu ler…..sarung kan ngan anak tudung ………….kekadang jadi hak milik mama dia gark….ha ha ha ha

Drama skit…………ngeh ngeh ngeh………minta maaf ngan papa dia coz’ terpukul papa dia….hu hu hu….lakonan semata…..bluweeekkkk !!!

*** ampun papa…..kakak tak buat lagi ***

*** wit raya mana? ***

Sambil dok tunggu org nak start ber “marhaban” we’ll sempat ler snap sana snap sini……..

*** amik berkat….kot2 ler tahun dpn gambar bertiga camnie kannn kannn kannn***

*** mama dia yg sebenar…….***

*** Tok Ali & Nenek Kiah ngan cucu2nya ***

*** Batrice muka nak pecah coz’ kena paksa bergambar….sedondon ler plak ngan nenek ***

*** acuan Tok Ali………..***

Every year……..bab marhaban nie….mmg sure makan2 kat rumah my MIL. Xde rumah lain yg nak amik tender………Cara kat taman nie……..jalan dulu sumer rumah………rumah last baru kumpul makan2…..nanti setiap rumah antar ler apa juadah yg ada……….kat rumah last. So, cepat ler sikit kan………..group lelaki pun camtu………..if tiap2 rumah hidang makan……….ntah pukul berapa ler plak nak siap kan………pastu sure…..x termakan punya…….so, bila camnie……tuan rumah pakat hidang kuih raya & air jer dulu……makan besar rumah last.

Group lelaki & pompuan jalan pada hari yg sama….cuma group pompuan jalan dulu………..group lelaki lepas isya’ baru jalan………..tp makan2 group pompuan rumah lain, group lelaki rumah lain……..kalau tak pengsan ooooooooo

Budak 2 org nie…..sempat ngikut marhaban 2 @ 3 buah rumah jerrr……….pastu memasing buat peel bila dah kepanasan & kerimasan.

Penutup………..ngeh ngeh ngeh………….perasan betapa kekoknyer laling hubby ku pegang si soffiyya tu…………ha ha ha ha…..bab2 tu mmg laling hubby ku kantoi……….Batrice pun dah 4 bulan baru lerrr papa dia berani nak pegang betul2.