>

Malam tadi dah start berterawih……..alhamdulillah, utk 1st nite nie…….dpt menunaikan terawih……tak cam tahun2 sudah… x leh nak buat apa coz’ Batrice kecik lagi….now dah besar sikit…..boleh ler solat terawih kat surau. Tapi……cabaran nak bersolat ngan dia tu…..alahai, sabar jer lah……

Utk solat isya’ tu dia ok ler…..ngikut apa yg kita buat……sampai turn nak tunaikan terawih……amik ko ! rakaat 1 – 2 tu ok lagi……pastu bila dia dah start bosan…….siap masuk dlm telekung….terkial2 nak menggayakan camner nak ruku’ & sujud ngan dia ada dlm telekung……hik hik hik hik…..cabaran tu yg membawa berkat……. amin.

So, 1st nite nie dpt buat sampai rakaat ke-8 jer…..jadiler kan…..x larat nak tunggu sampai rakaat terakhir……..Batrice siap berdondang sayang kat sebelah………

“mama nak kencing…….”

***Fadhilat Solat terawih malam pertama –

Diampuni dosa-dosa orang yang beriman sebagaimana bayi yang baru dilahirkan
Sahur tadi just masak ayam masak kicap & sup cendawan. Makan berdua jer……ok ler kan…..janji ada kuah…….baru ler semangat sikit nak isi perut pepagi hari.
Ada yang lupa ker camner nak niat puasa………aternyer puasa setahun sekali kan……..hik hik hik hik………..
nawaitu souma godhin ‘an adaa i, fardhi syahri ramadhaana haadzihis
sanati lillahi ta’aalaa

Kot la…..takut terlupa nak niat hari2 kan…..leh ler bc niat utk sebulan terus.

sahaja aku berpuasa sebulan pada bulan Ramadan bagi tahun ini
kerana Allah Taala

Yang nie plak niat berbuka posa……….laju jer korang yerk…..!!!!!!

allahumma laka somtu wa bika aamantu wa ‘alaa rizqika afthartu
birahmatika ya arhamarrohimin

So, dah rancang ker nak berbuka apa hari nie………..? Zana & co balik mersing….berbuka kat sana………hoooyeeehhh, sambut ramadhan ngan my mum……oooo rindunyer ngan asam pedas my mum………..

Selamat menyahut cabaran & menunaikan kewajipan di hari pertama berpuasa yerk….

***Fadhilat Terawih Malam Ke-2 :
Diampunkan dosa orang-orang yang beriman yang mengerjakan solat Tarawih, serta dosa-dosa kedua-dua ibu bapanya

Advertisements