>Salam….

Penggunaan Buah Zuriat adalah salah satu petua untuk mendapatkan ZURIAT.  Kita mencuba dan berusaha, Allah yang menentukan segalanya…….di samping usaha kita juga perlu bertawakkal kepadaNYA.  Act, aku pun tak tahu sebenarnya keWUJUDan buah ZURIAT @ HAWA nie……baru2 nie aku ada baca di blog UMIE pasal buah nie…UMIE pun sedang berusaha utk mendapatkan ZURIAT….from that time lah baru aku tahu kewujudan dan khasiat buah nie.  Even MIL aku pun baru tahu bila aku bagi tahu……dia cakap, kalau tahu awal2 pasal buah nie, lama dah dia kirim ngan Ustaz or kawan2 yang pergi haji or umrah……menantu dia yang sorang nie…susah betul nak lekat…….walhal, adik2 ipar aku yang berdua tu dah bertambah ahli keluarga.  Terbaru nie, TINA dah di sahkan mengandung 2 bulan…next year, Suffiyya jadi kak long lah gamaknyer…Batrice juga yang tak berteman. 

Buah Zuriat @ Hawa nie hanya boleh di dapati di Mekah @ Madinah.  Daripada sumber yang aku perolehi (internet) buah ini sebenarnya dari pokok koka iaitu kayu yang di gunakn untuk membina bahtera Nabi Noh.  Selain dari di panggil sebagai buah Zuriat..buah nie juga di panggil as buah Hawa, Adam and buah Koka.

Aku still tak cuba lagi…bulan puasa kan…..lebih baik banyakkan amalan sementara berkesempatan nie….insya allah lepas puasa nanti, aku minum air buah zuriat nie.  Btw…..dari apa yang aku baca….untuk mengupas @ mengopek buah nie mmg sangat2 mencabar…..kulitnya keras and mmg perlukan tenaga lelaki utk mengupas buah nie…..bentuk lebih kurang mcm buah ciku.  Tp kulitnya keras dan ringan macam buah kelapa tua.  Lebih kurang gitew ler apa yang dapat aku gambarkan pasal buah nie.  As i know…buah nie ada sabut and tempurung di dalamnya.  Cuma bezanya ngan kelapa tua ialah buah zuriat tak mempunya air. One more thing….ada satu lagi layer seakan2 tempurung  dalam tempurung pertama tu….camne aku nak terangkan erk……and after tempurung yang ke-2 tu barulah jumpa isinya yang putih tu…..sejibik cam isirung kelapa tua.

Cara penyediaan : Rebus isirung yang putih tu kedalam air sehingga air bertukar warna seakan2 coklat….rebus lebih kurang 30 minit – 1 jam….and then, minum air tersebut setiap hari suami dan isteri.  Jangan lupa berniat utk mendapatkan zuriat.  Sebelum minum tu baca bismillah dan di ikuti ayat 38 surah al-imran.

Rasanya kelat2 sikit……..biasalah kan, nama pun ubat…mana ada ubat yang manis…tapi takde ler kelat sangat kot….

***Nanti bila aku dah cuba and berjaya kupas buah nie….aku tunjuk kat korang yerk rupa bentuk sebenar buah zuriat nie degan isi2nya…

